19 Ekim 2005

Fırın Sütlaç
















Malzemeler:

½ Çay bardağı pirinç
1,5 Su bardağı su (pirinci haşlamak için)
1 Lt. süt
1 Su bardağı şeker
3 Yemek kaşığı nişasta
1 Tutam tuz

Hazırlanışı:

Pirinç su ile iyice yumuşayıncaya kadar haşlanır.Bir kaşıkla pirinçler iyice ezilir.
Haşlanan pirincin içine süt,şeker, bir tutam tuz karıştırılarak eklenip kaynatılır.
Küçük bir kasede nişasta bir miktar su ile ezilip, kaynamakta olan karışımına eklenir. (Top top olmaması için devamlı karıştırılır) 5-10 dk. kaynatılır.
İyice kaynayınca ocaktan alınarak küçük güveç kaplarına yada fırına dayanıklı kaselere paylaştırılır.
Bu kaseler,içine bir miktar su konmuş fırın tepsisinin içine yerleştirilir.Fırın ızgara modunda 200° ye ayarlanır.(Bu arada fırının başından ayrılmamakta fayda var.Çünkü sütlaçların üzeri hemen kızaracaktır.)

Etiketler:

6 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Bugüne kadar yaptığın ve ne mutlu ki benim tatma imkanı bulduğum mükemmel yemeklerinin tariflerini burda paylaşma fikrin çok güzel oldu.Burayı keşfedenler çok şeyler kazanacaklar.Hayırlı olsun teyzecim...

11 Aralık, 2005  
Anonymous Adsız dedi ki...

Canım Aslıcım,güzel sözlerin beni çok duygulandırdı.Seni çok seviyorum,hep mutlu ol.

11 Aralık, 2005  
Blogger sahra dedi ki...

beyhancım bu aralar nerdesin?hep 2006 larda yazılmış.tariflerin ayarlı,güzel yapıldığına değecek tarifler.bilmiyorum takip ediiyormusun siteni,inşallah cevaplarsın...

14 Aralık, 2007  
Blogger sahra dedi ki...

beyhancım bu aralar nerdesin?hep 2006 larda yazılmış.tariflerin ayarlı,güzel yapıldığına değecek tarifler.bilmiyorum takip ediiyormusun siteni,inşallah cevaplarsın...

14 Aralık, 2007  
Blogger Beyhan dedi ki...

Sevgili Sahra;
Aslında ben sürekli buralardayım,sayfamı sık sık güncelliyorum ama sanırım sen göremiyorsun 2007 leri.Belki bazen 1-2 hafta ara vermiş olabilirim ama 2007 arşivim dolu.Ben sana istersen tam adresimi yazayım bir de böyle bak.Bakalım yeni eklediklerimi görebilecek misin?
Senden haber bekliyorum,nerede yaşadığını da merak ettim:)
Sevgiler...

http://www.beyhan.ile.biz

14 Aralık, 2007  
Blogger Behiye dedi ki...

kestane şekeri tarifiniz çok güzel ama ben size daha güzelini vereyim dahılmıyor.

19 Mart, 2009  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa