20 Ağustos 2006

ETİMEK TATLISI



Normalde etimek tatlısı yapacağım zaman canım arkadaşım Gülay'dan aldığım''Gamze'nin etimek tatlısı''tarifini yapıyorum.Tarife göre pişirdiğimiz beyaz puding soğuyunca toz krem şanti eklenip çırpılıyordu. Ama bugün mutfağa girip,dolaba baktığımda krem şantinin kalmadığını gördüm ve aklıma etimeklerin üzerine koymak için Portakal Ağacındaki yalancı tavuk göğsünü yapmak geldi. Tarifim yaklaşık 8-10 etimek için uygun.
Etimeklerinizi borcama dizin.Yaklaşık 1 kavanoz şeftali kompostosunun(kayısı kompostosu da olur) suyunu kaynatıp etimeklerin üzerine dökün.Şeftalilerin bir kısmını etimeklerin üzerine yerleştirin.Pişirdiğiniz ve soğuttuğunuz tavuk göğsünü de etimeklerin üzerine yerleştirin.Kalan şeftalileri de tavuk göğsünün üzerine koyup bolca hindistan cevizi serpiştirin.Tavuk göğsünün tarifini Portakal ağacından aynen aktarıyorum.
150 gr. margarin, 1 su bardağı un, 1 kaşık nişasta, 1,5 su bardağı şeker, 1 paket vanilin, 1 litre süt. orta boy tencerede yağı eritin. un ve nişastayı yağa ekleyip biraz kavurun. sonra kalan malzemeleri de ekleyip yoğun bir kıvama gelinceye kadar karıştırarak pişirin. ateşten alıp mikser ile birkaç dakika karıştırın.
NOT:Bu tatlıyı yaparken tavuk göğsünü yarım ölçüden yaptım,bol bol yetti.

Etiketler:

17 Yorum:

Anonymous pembeli dedi ki...

Merhaba Beyhancım, etimek tatlın çok değişik geldi bana, ben daha değişik yapıyorum sitemde de mevcut bakmak istersen eğer.

Ellerine sağlık.

Bnuda bir kenara not ediyorum denenmek üzere :))

21 Ağustos, 2006  
Anonymous Begüm dedi ki...

Bayılırım etimek tatlısına.Çok severim;)

21 Ağustos, 2006  
Blogger NAZLICA dedi ki...

Çok güzel olmuş Beyhancığım, komposto ile denememiştim hiç.Serin bir tatlı olmuş. Afiyet olsun.

22 Ağustos, 2006  
Blogger sevdamavisi dedi ki...

iadei ziyaret yapayım dedim. pancar turşumu beğendiğinize sevindim. tatlınız da güzel görünüyor ellerinize sağlık. denemek isterim...

22 Ağustos, 2006  
Anonymous candan dedi ki...

bende etimek tatlısını çok severim ellerine sağlık bunuda hatırlattın:) teşekkürler

22 Ağustos, 2006  
Anonymous Nefis dedi ki...

Etimek tatlısını Neşenin çocukluk arkadaşı (sende tanırsın)Canan yapardı.Gene eski günler aklıma geldi.Canım ne kadar güzel gözüküyor.Elimi bir uzatsam da alsam.(Canım halamlar biliyorsun annemdeydi.Kızların aynı sen diyor.Beyhan senle Yalvaç'a gitmek istiyorum.Hatırlıyormusun küçükken hepimiz kalmıştık.Harikaydı.O günleri özledim ya.)Seni Seviyorum

22 Ağustos, 2006  
Blogger damak tadı dedi ki...

Selam Beyhancım,
Çok güzel olmuş,yıllardır hiç yemediğim bir tatlı bu biliyor musun???
Tekrar ellerine sağlık canım,afiyet şeker olsun size.Bizde burdan bakıp duralım..((

Sevgiler,

22 Ağustos, 2006  
Anonymous beyhan dedi ki...

Merhaba Pembeli evet senin tarifin de çok değişik,baktım.senin de ellerine sağlık.

Teşekkürler Begüm:)

Sağol Nazlı:) Komposta ile çok hafif oluyor,denemeye değer:)

Tatlıyı beğendiğiniz için teşekkürler Sevdamavisi,turşunuzun görüntüsü harikaydı:))

Sağol Candan ben de çok severim:))

Teşekkürler Nefis'ciğim.Ah keşke elimizi uzatıp alabiliyor olsaydık,ne güzel olurdu.Bazı şeyler çocukluğumuzu hatırlatıyor bizlere,bu da onlardan biri:))Ben de seni özledim.

Demek uzun süredir yememiştin bu tatlıyı Gül'cüğüm.Yok yok inanmam sen öyle uzaktan bakmakla kalmazsın.Ne harikalar yarattın kim bilir bir kaç gündür:)))

23 Ağustos, 2006  
Blogger damak tadı dedi ki...

Beyhan'cığım,
Sana harika bir hün diliyorum canım.

Sevgiler

24 Ağustos, 2006  
Anonymous emine dedi ki...

Merhaba Beyhan Hanım,
kayısı ve hindistan cevizi ile hoş hoş görünüyor.Hafif bir tatlı çok severim.

24 Ağustos, 2006  
Blogger damak tadı dedi ki...

Sevgili Beyhancım,
Günaydın,güzel bir gün olur umarım senin için.Hiç gözükmüyosun hayırdır, sadece merak ettim canım??..

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum sana ve sevdiklerine..


Sevgilerimle,

25 Ağustos, 2006  
Anonymous beyhan dedi ki...

Teşekkürler Emine Hanım,gerçekten hafif bir tatlı,ben de çok seviyorum.

Gül'cüğüm,sağol canım güzel yorumların için.Beni merak etme,sadece biraz tembelliğim üstümde.
Öpüyorum seni...

25 Ağustos, 2006  
Anonymous susam dedi ki...

Beyhancım enfes bir tatlı olmuş görüntü ye beni diyor ama uzanıp alamıyorum :( ellerine sağlık canım güzel bir hafda geçirmeni diliyorum hoşcakal.Özge

27 Ağustos, 2006  
Blogger damak tadı dedi ki...

Sevgili Beyhancım,
Harika bir hafta diliyorum canım sana ve sevdiklerine.

Sevgiyle kal.

Gül

28 Ağustos, 2006  
Blogger Burcu dedi ki...

Merhaba beyhancim. Uzun bi aradan sonra yorum yazayim dedim. Valla cok ozledim seni. Gerci siteni ziyaret ettim hatta mozaik pastanin tarifini alip denedim. Eskiden biliyosun bu cig yumurta ile yapiliyordu. Cok sevdigim halde sagliksiz diye yapamiyordum. Artik bol bol yaparim cunku ailecek bayildik. Ayrica sicak havalarda bole hafif tatlilar da su gibi gidiyor. :)

Sitem dakikasinda baskasi tarafindan alinmis. Zaten bekliyodum, sildim cunku ama bu kadar cabuk da beklemiyodum. Aslinda hicbi post yazmayip oylesine tutayim sitemi diyodum. Resimlere, emege ve yazilara kiyamiyordum ama baktim bazi insanlar cok yanlis sonuclara varmislar. Her ne kadar iyi niyetli olsalar da farkli algilamislar. Yok sen guzelsin, uzulmeye degmez vs... Ciddi bir durum soz konusu oldugu ve hakli olarak terkeden taraf ben oldugum icin bu terkedilmisligi kendime yakistiramadim. Cunku insanlar oyle algilamis ve benim bir erkek yuzunden sitemi kapattigima kadar getirmislerdi olayi. Tabii sirf yazarak insanin kendisini ifade etmesi zor oluyor. Oysa benim amacim; biten bir iliskiden sonra karsi tarafa da daha fazla zarar vermemek. Surekli hakkimda haberler almasini ve surekli hatirlamasini engellemekti. Neyse daha sonra yani bi takim islerimi hallettikten sonra araniza donmeyi dusunuyorum. Herhalde kis ortasini bulur. Insaallah yine sizlerle birlikte olurum. Ama bu arada surekli sitene giriyorum. Arada yorum da birakirim. Boylece benden haber alirsin canimcim :))

28 Ağustos, 2006  
Anonymous Beyhan dedi ki...

Sevgili Susam beğendiğin için çok teşekkürler.Ben de sana iyi bir hafta dilerim.

Gül'cüğüm sağol canım ziyaretlerin için.Öpüyorum seni:))

28 Ağustos, 2006  
Anonymous Beyhan dedi ki...

Burcu'cuğum,canım benim nerelerdesin sen? Ne kadar özlettin kendini biliyor musun? Yorumunu görünce öyle çok sevindim ki anlatamam.Kendimi iyi hissetmediğim bugün senden yorum almak çok çok iyi geldi.
Senin de dediğin gibi hobi keyfini kaçırdık elimizden canım.Bir gün senden haber var mı acaba diye girdim ve şok oldum.Senden hiç iz yoktu.Ciddi şekilde üzüldüm.
Ama kış ortalarında dönme ihtimalin çok sevindirdi beni.
Sen yazılanlara takma kafanı,seni tanıyan bizler biliriz senin hassasiyetini.Başkalarını üzmemek adına siteni kapattığını ben anlamıştım zaten.
Mozaik pastaya gelince,denemene ve beğenmenize çok sevindim.Senin de dediğin gibi çiğ yumurtayla yaparlar ama ben asla denemedim bile o tarifi.
İşlerini hallet ve hemen gel aramıza oldu mu canım.Seni ve Belgin Ablayı öpüyorum.
Kendine iyi bak:)))

28 Ağustos, 2006  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa