13 Kasım 2006

YAYLA ÇORBASI



Bu sabah dışarıda yağmur olduğunu görünce kendimi hemen mutfağa atıp,bu çok sevdiğimiz çorbayı yaptım.Çok besleyici ve lezzetli olan yayla çorbasını yaz kış hiç ihmal etmeden yapıyorum ben.Eğer evinizde kendi yaptığınız ekşi yoğurdunuz varsa onu kullanmanızı tavsiye ederim.Ekşi yoğurdunuz yoksa da pişen çorbaya biraz limon sıkmanız çok iyi olacaktır.

MALZEMELER:
  1. 1/2 çay bardağı pirinç
  2. 1,5 su bardağı yoğurt
  3. 2 yemek kaşığı un
  4. 1 yumurta
  5. 5-6 su bardağı su
  6. 2 yemek kaşığı tereyağı(ben bir kaşık tereyağı,bir kaşık zeytinyağı koyuyorum)
  7. 1 yemek kaşığı nane
  8. pulbiber
  9. tuz

Ayıklayıp yıkadığınız pirinçleri iki bardak su ve tuz ile yumuşayana kadar pişirin.Pirinçlerin içine kalan suyu (sıcak) ekleyin. Dilerseniz et suyu veya et suyu tabletlerinden kullanabilirsiniz.
Çukur bir kapta unu, yoğurdu ve yumurta sarısını iyice çırpın. Tenceredeki kaynar sudan, hazırladığınız un,yoğurt,yumurta sarısı karışımına iki kaşık karıştırarak sulandırın (Bu işlemi yoğurt kesilmesin diye yapıyoruz) Karışımı pirinçli suya yavaş yavaş döküp karıştırın.Tuzu çorba iyice kaynayınca ekliyoruz.Bu da yoğurdun kesilmemesi için.Çorbayı bir süre daha kaynatıp ateşten alın.

Küçük bir tava içinde tereyağını kızdırın, nane ve pul biber ekleyin.Bu karışımı çorbanın üzerine dökerek servis yapın.

Afiyet olsun...

Etiketler:

19 Yorum:

Blogger MUTFAK SAYFASI dedi ki...

Merhaba Beyhancim
corban cok güzel görünüyor. Bizimde en cok sevdigimiz corbadir yayla corbasi. Ben icine haslanmis nohut da koyuyorum. Ellerine saglik canim
suna

13 Kasım, 2006  
Blogger Ferhanca dedi ki...

beyhan ellerine saglık .bende süzme yoğurt tercih edrim.. en çok bu çorba vede tarhana sevilir bizde.. sevgiler.FERHAN

13 Kasım, 2006  
Blogger hulyalar dedi ki...

ne guzel bende cok yapiyorum bu corbadan.ne guzel bir yemek kulturumuz var cok saglikli ve binbir cesit,ellerine saglik

13 Kasım, 2006  
Blogger GULENAY dedi ki...

kiz Beyhan anlastikmi yoksam:)bende ayni corbayi koydum bugun:))hadi bakalim tariflerimize bakip duralim..Ehh ne diyyeyim ellerimize saglik.

Guleny:)

14 Kasım, 2006  
Blogger Tabakta dedi ki...

Merhaba canım çorba harika görünüyor sıcak sıcak çokta güzel olur ellerine sağlık. Görüşmek üzere hoşça kal.

14 Kasım, 2006  
Anonymous Ebru dedi ki...

ellerine sağlık gerçekten çok güzel olur görüntüsü muhteşem olmuş sevgiyle kal Ebru

14 Kasım, 2006  
Blogger akçahan dedi ki...

Soğuk havalarda var mı çorbanın yerini tutan. İyi geceler, ellerine sağlık Beyhancığım.

14 Kasım, 2006  
Blogger umran dedi ki...

Nefis gorunuyor corban beyhan ellerine saglik.

15 Kasım, 2006  
Blogger Nilufer dedi ki...

Beyhancım, merhaba, blog ziyaretleri yapamıyorum artık eskisi gibi özledim de sizleri, bir fırsat geçtim bilg. basına bu sabah...
Ellerine sağlık çorban çok iştah açıcı görünüyor..
Sevgiler

15 Kasım, 2006  
Blogger munevver dedi ki...

En sevdiğim çorbalardan biri bu Beyhan.Eline sağlık.Hava soğuyunca hemen çorba akla geliyor değil mi?
Sevgiyle,nanelimon.

15 Kasım, 2006  
Anonymous candan dedi ki...

Bayılırım

15 Kasım, 2006  
Blogger NAZLICA dedi ki...

Beyhancığım, bu tarifin içine azıcık pirinçle ve kıyma ile yoğurduğum küçücük köfteleri koyuyorum bayılıyoruz. Zaten yoğurt olan herşeyi çok seviyorum. Kokusu geldi çorbanın ellerine sağlık çok nefis çoook.

15 Kasım, 2006  
Blogger isil dedi ki...

Beyhancigim,
Ellerine saglik, harika gorunuyor. Bunu suzme yogurtla yapinca o kadar lezzetli oluyo ki...Eminim sen de denemissindir, ben ozellikle hep oyle yapiyorum.
Gorusmek uzere canim,

15 Kasım, 2006  
Anonymous nefis dedi ki...

Beyahncığım zannedersem bir arıza vardı.Siteye giremiyordum.Çorba çok güzel olmuş ellerine sağlık.Ben süzme yoğurttan yapıyorum.(Özellikle Yalvaçtan geldiyse yoğurt bir harika oluyor.)Ama ben daha değişik yapıyorum.Birde normal yoğurttan yaptığım zaman kesmik kesmik oluyor.Benim kızlarımda bir tarhanayı birde yoğurt çorbasını seviyorlar.Malesef başka çorba yapmıyorum.Onlar yemediği için.Ellerine sağlık.Tatlım 6 gün oruçlarını tutuyorum.Akşama bana bir uzatta orucumu güzel bir yayla çorbası ile açayım.Seni Seviyorum.

16 Kasım, 2006  
Anonymous Benar dedi ki...

Merhaba sevgili Beyhan,

Mesajını aldım,

Öncelikle beğenmenize çok sevindim..Tabii damak tadları kişiye göre değişir ancak bu tatlıyı deneyen ve hatta ikram ettiğim birçok kişiden çok olumlu yanıtlar aldım..

Son olarak ; tatlıyı bloğunda yayınlaman bana hem mutluluk hem de onur verir.. Sonuçta sen de emek sarfetmişsin..

Şimdiden ellerine ve emeğine sağlık diyor, sabırsızlıkla yayınlamanı bekliyorum..

Sevgi ve selamlarımla...

16 Kasım, 2006  
Blogger Beyhan dedi ki...

Arkadaşlar güzel yorumlarınız için hepinize çok teşekkür ederim.Anlaşılan o ki hepimiz bayılıyoruz yayla çorbasına.Hele birde kese yoğurduyla olursa:)))
Işıl,Nefis ve ben çok alışığız çünkü bu yoğurda.Hepinizi öpüyorum arkadaşlarım.))

16 Kasım, 2006  
Blogger Fatma dedi ki...

Beyhancım, en sevdiğim çorbadır yayla çorbası..Ellerine sağlık.Artık hazır çorba yapmayacağım..Süpperrr:)
iyi hafta sonları diliyorum..
Sevgiler

17 Kasım, 2006  
Blogger damak tadı dedi ki...

Bu çorbanın bu kadar güzel göründüğünü ve şıklıkla sunulduğunu inanın abartısız ilk kez görüyorum.Beyhan'cım canım benim bu nasıl bir marifettir böyle tatlım.O güzel ellerine sağlık senin canım benim.Afiyetler olsun size çok tan olmuştur ben geç kaldım farkındayım özür dilerim.Tekrar ellerine sağlık,umarım anneciğin de yaptığın bu güzellikleri görme şansına sahip oluyordur.Kocaman öpüyorum seni ve sevgilerimi gönderiyorum.

17 Kasım, 2006  
Blogger Beyhan dedi ki...

Fatma'cığım benim de en sevdiğim çorbalardan.Hazor çorbalar bizimkiler kadar besleyici de değil lezzetli de,haklısın canım.Öpüyorum seni...
*****
Gül'cüğüm sağol canım beğendiğin için.Görünüşüne birşey diyemem ama lezzeti süperdi.Bunlar hepimizin bildiği tarifler,marifet seninkileri yapabilmekte.Senin tariflerin benim için altın değerinde,buna inan.
Annem ve babam siteme sık sık bakabiliyorlar.Babamın laptopunda''beyhanın hobi sitesi''kısayol olarak masaüstünde duruyor:))))İkisiyle sürekli görüşüyoruz msn den.Zaman zaman da yaptıklarıma bakıyorlar.Isparta'ya has tarifler çok mutlu ediyor onları. Ben de seni öpüyorum canım benim.

17 Kasım, 2006  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa