12 Aralık 2007

KURU PATLICAN DOLMASI



Ben bu kuru dolmaları hayatta başka hiçbir lezzete değişmem.Dolmalar pişerken eve yayılan kokuyu sanırım anlatmama gerek yok:))
24 tane haşladım,iki kişiye iki öğün yetti.Fotoğrafta sanki patlıcanlar büyükmüş gibi görünüyor ama tam tersi,minik minikler.

MALZEMELER

  • 200-250gr orta yağlı kıyma
  • Pirinç (her bir patlıcan için yaklaşık bir çorba kaşığı tavsiye ediliyor)
  • 2 – 3 diş sarımsak(ince ince kıyın)
  • 2 adet büyük kuru soğan (asla rondodan geçirmeyin,incecik doğrayın)
  • 1,5 yemek kaşığı domates salçası
  • Sıvı yağ
  • Maydanoz
  • Kuru nane
  • 1 tane büyük boy domates
  • 1-2 yemek kaşığı nar ekşisi ya da limon suyu
  • tuz,karabiber,pul biber,yenibahar,kimyon

HAZIRLANIŞI

Kuru patlıcanları kaynar suda yumuşayıncaya kadar haşlayın.(Ben tam 6 dakika haşladım) Yumuşadıktan sonra soğuk suyla yıkayıp,sularını süzdürün. İç malzemeleri iyice karıştırın.Patlıcanları pişireceğiniz tencerenin içine biraz sıvıyağ döküp,yarım yemek kaşığı salçayı kavurun.Ocağın altını kapatıp,haşladığınız patlıcanların içlerini doldurduktan sonra,uç kısımlarını birleştirip patlıcanları biraz yassı hale getirin.Tencereye bu şekilde üst üste dizin.Bir su bardağına yakın su ekleyip,suyunu kontrol ederek (gerekirse azar azar su ekleyin) önce yüksek,sonra kısık ateşte pişirin.


Bu patlıcanları biz kurutmadık,Malatya Pazarından satın aldık.
**Eşim etli yemek yemediği için,ayrı ayrı tencerelerde 12 tanesini zeytinyağlı,12 tanesini de kıymalı olacak şekilde pişirdim.Yani yukarıdaki malzemelerin yarısını kıyma eklemeden doldurdum.Kalan yarısına yaklaşık 100gr.kıyma ekleyip doldurdum:)

Zeytinyağlı dolmaları tencerenin dibine yatırarak değil,dik dik yanyana sıralayarak pişirdim.

NOT:Kullandığınız patlıcanların büyüklüklerine göre hazırladığınız iç fazla ya da az gelebilir.Malzememiz az gelirse çoğaltabiliriz,çok gelirse, dolmaların yanına tencerenin bir köşesine yaprak sarıp koyabiliriz veya artan içten bir gün sonra pirinç çorbası yapabiliriz.

Afiyet olsun...

Etiketler:

10 Yorum:

Blogger Bocuruk dedi ki...

Sevgili Beyhan,
Teyzemin de zeytinyağlı yaptığı bir kuru patlıcan dolması var ki midye gibi oluyor tadı bayılıyoruz biz. Senin tarif de çok güzele benziyor. Ben de böyle yapayım bakalım:) Ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

13 Aralık, 2007  
Anonymous Adsız dedi ki...

Beyhancığım ellerine sağlık çok lezzetli olduğundan eminim.Elinin değdiği kurabiyelerin tadı hala damağımda.Gözlerinden öpüyorum. K.Işık

13 Aralık, 2007  
Blogger NAZLICA dedi ki...

Beyhancığım, Adana'da pek meşhurdur, ayrı bir lezzeti oluyor. Salçalı,ekşili, sarımsaklı,naneli sos yapılıp üzerine dökülür. Sen bana hiç uğramıyorsun, merak ettim:( Ellerine sağlık.Sevgiyle kal.

13 Aralık, 2007  
Blogger Baharcicegi dedi ki...

Aynen sana katiliyorum,kurutululmus patlican olsun biber olsun tadi harika oluyor,piserkende mis gibi kokuyor,eline saglik nefis görünüyor.
Sicacik sevgiler

13 Aralık, 2007  
Blogger manolya dedi ki...

Hiç olur mu Beyhan'cığım, tabii ki ben de uğruyorum sana. Her fırsatta linkler listemde olan adresleri teker teker dolaşıyorum, ama pek yorum yazamıyorum. Özellikle sana uğradıktan sonra hemen yiyecek birşeyler araştırıyorum etrafta...Kuru patlıcan dolmasının yerini ne tutar bilemiyorum, hiç yemedim ama hep dinledim. Göz görmeden gönül katlanıyordu ama şimdi gördükten sonra nasıl dayanırım bilemem. Ellerine sağlık canım.
Sevgiler

14 Aralık, 2007  
Blogger Hesna dedi ki...

Beyhancığım kuru patlıcan dolmaları müthiş görünüyor. Ellerine sağlık. Dün gazetede okumuştum yabancı bir işadamına sormuşlar Türkiyeye gidildiğinde ne yenmesini önerirsiniz.Cevabı ilk olarak kuru patlıcan dolması olmuş. O kadar lezzetli yani düşün yiyenin tadı damağında kalıyor.
Canım ellerine sağlık tekrar.

14 Aralık, 2007  
Blogger one ben bir sey dedi ki...

BEYHANCIM,
BAYRAMINI VE YENİ YILINI KUTLUYORUM SEVGİLİ ARKADAŞIM
SEVGİLERİMLE
KURU PATLICAN DOLAMSINI ÇOK SEVERİM ADANADA EKŞİLİ NANELİ YAPIYORLAR NAZLIŞIN DEDİĞİ GİBİ

16 Aralık, 2007  
Blogger Damak Tadı dedi ki...

Beyhan'cığım canım,
Bizde iş yerinde bol bol değişik dolmalar yiyoruz.Arkadaşlar diyet yapıyorlar ve haliyle bu tür bol baharatlı ve nar ekşili dolmalar olunca bizde afiyetle yiyoruz.
Senin dolamalrında çok nefis olmuşlar canım.Ne büyük bir tesadüftür ki, biraz önce bende yedim.Ellerine sağlık bitanem.Eminim Emrah bayılmıştır bu dolmalara..))

Öpüyorum sizleri canım Beyhan'ım..

SEVGİLER..

16 Aralık, 2007  
Blogger Beyhan dedi ki...

Sevgili arkadaşlarım ve sevgili K.teyzeciğim,hepinize çok teşekkür ederim yorumlarınız için.Geciktiğim için özür dilerim.

10 Ocak, 2008  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba beyhan,ben mavivadi tariflerin harika.Siteme ziyaretlerinizi bekliyorom.

29 Ocak, 2008  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa