13 Nisan 2009

NİŞASTALI YAŞ PASTA



Çok pratik bir pandispanya tarif bu.Yumurtanın beyazlarıyla sarılarını bile ayırmama gerek kalmıyor.İçindeki 3 yemek kaşığı yağ ise kekin yumuşacık olmasını sağlıyor.

*Bu pastayı bir an önce yiyebilmek için aceleyle yaptığım için görüntüsüyle hiç uğraşamadım.Fotoğrafların çok iyi olmaması bu sebepten yani:))

MALZEMELER
4 yumurta
3Türk kahvesi fincanı şeker
3 Türk kahvesi fincanı un
2 Türk kahvesi fincanı nişasta (ben mısır nişastası kullandım)
3 yemek kaşığı kaynar su
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 paket hamur kabartma tozu
1 paket şekerli vanilya

KREMA MALZEMELERİ
1 yumurta sarısı
7 yemek kaşığı şeker (Çok tatlı seviyorsanız en az 9 kaşık şeker kullanın)
2 yemek kaşığı un (tepeleme)
2 yemek kaşığı mısır nişastası
2,5 su bardağı süt
vanilya
1 yemek kaşığı tereyağ

ARA MALZEMELER
1 adet muz
fındık(dilediğiniz kadar

KAPLAMA MAlZEMELERİ
1 bardaktan iki parmak eksik soğuk süt
fındık(dilediğiniz kadar)

Yumurtalari şeker ile en yüksek ayarda 5 dakika çırpın. kaynar suyu ve vanilya sekerini ekleyip tekrar 1-2 dakika çırpın.Sıvı yağı da ekleyin. Önceden karistirdiginiz, elediginiz un, nisastayı da ekleyip hamuru çırpın.Kabartma tozunu da ekledikten sonra mikserle en kücük hizda karistirirak ekleyin..Yağlı kağıtla kapladığınız kalıba hamuru dökün. Kalibin kenarindan hafif hafif vurarak hamurun esitce yerlesmesini saglayin. Üstünün düz olmasina dikkat edin.
Önceden isitilmis firinda 180°de (firina göre degisir daha az olabilir) 35-40 dakika kadar pisirin.
*Batırdığınız kürdan temiz çıkınca kekiniz pişmiş demektir.

Kekiniz fırında pişerken, vanilya ve tereyağ hariç,bütün malzemeleri karıştırıp,koyu bir kıvam alıncaya kadar pişirin.Vanilya ve tereyağı da ekleyip iyice karıştırın ve soğumaya bırakın.
Krem şantiyi soğuk sütle iyice çırpıp soğuması için dolaba kaldırın.

Soğutup,ortasından ikiye kestiğim kekimin taban parçasını servis tabağıma yerleştirdim ve 7-8 kaşık şekerli süt ile ıslattım.Soğuyan kremayı bolca sıvadım kekin üstüne.(sadece yanlardan 1 cm boşluk bırakmaya dikkat etmeliyiz üst parçasını kapatınca kremanın taşmasını önlemek için)kremanın üzerine dişe gelecek şekilde küçülttüğüm fındıkları serpiştirdim ve 1 tane muzu doğrayıp sıraladım.Kalan sütle ıslattığım kekimin diğer parçasını elimle yavaş yavaş oturtarak yerleştirdim.Üzerini,soğuttuğum kremşanti ile kaplayıp,kalan fındıkları serpiştirdim.

*Pastanın kekini bir gün önce pişirip dinlendirin.Hem daha lezzetli olacaktır,hem de ortasından kesmek çok daha kolay olacaktır.
*Pastayı buzdolabında en az 4-5 saat beklettikten sonra servis yapınız.Bir gece beklerse çok daha lezzetli olacaktır.

Afiyet,şeker olsun

Etiketler:

3 Yorum:

Blogger Damak Tadı dedi ki...

Beyhan'cığım,görüntüsünden ziyade,tadının güzel olması bence..Senin ellerinden her şey çok nefis oluyor zaten..)Afiyet şeker olsun canım..Özledim çokkk..!


Kocaman sevgilerimi gönderiyorum..

16 Nisan, 2009  
Anonymous Adsız dedi ki...

Pastanin görüntüsü sahane, ellerine saglik. Sevgilerimi gönderiyorum.

05 Mayıs, 2009  
Blogger MMO dedi ki...

Sevgili Beyhan,
Öğle yemeği saatinin yaklaşmasıyla birlikte pastan bana daha da çekici görünmeye başladı. Ellerine sağlık. Ne güzel olmuş. :)Yumurtaları birbirinden ayırmaya gerek olmaması da harika. :)
Ellerine sağlık..

16 Haziran, 2009  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa