11 Nisan 2009

TERBİYELİ PATATES ÇORBASI



Arkadaşlarımdan gelen ısrarlar sonucu nihayet bir çorba tarifi ekliyorum:)Bu çorbayı yemek kursunda yaptık ve çok beğendim.Evde de sık sık yapıyorum.Özlü,lezzetli bir çorba.

MALZEMELER

4 ortaboy patates
2 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 ortaboy kuru soğan
2 yemek kaşığı un
1 su bardağı süt
1 yumurtanın sarısı
2 yemek kaşığı nane
2 litre et suyu veya su

HAZIRLANIŞI

tencereye 1 yemek kaşığı tereyağı ,2 yemek kaşığı sıvıyağ ve soğanlar konur.Soğanlar pembeleşince un ilave edilir.üzerine küçük küçük doğranmış patatesler eklenir.Patatesler biraz sotelenir ve etsuyu ya da su eklenir.Patatesle iyice yumuşayıncaya kadar pişirilir.Blendırdan geçirilir.Bir çukur kabın içerisinde yumurta sarısına 1 bardak süt ilave edilir ve çırpılır.Bu karışım çorbaya ilave edilir ve hızlı hızlı karıştırılır.Bir taşım kaynattıktan sonra ocaktan alınır.

1 yemek kaşığı tereyağ eritilir (dilerseniz yağ miktarını biraz artırabilirsiniz),nane ilave edilir.Servis sırasında çorbanın üzerine gezdirilir.

Afiyet olsun...

Bu arada TAKI KEYFİM de güncellendi.Ziyaret etmeyi unutmayın.
Takı sitemi görmek için TIKLAYIN

Etiketler:

2 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Beyhan hanım,
ben de sizin gibi yeni öğrendim bu patates çorbasını..
Önce "yemekteyiz "programında izlemiş ve hemen yapmıştım...
Şimdi sizin tarifinizi görünce bu sabahta 2. kez yapmış oldum..
Terbiyeli olması kıvamının daha yoğun olmasını sağladı..
Çok güzel ve lezzetli oldu..
Teşekkürler paylaştığınız için..

30 Ağustos, 2009  
Blogger beste dedi ki...

merhaba, ben corbalarda patatesi hep baz olarak kullaniyorum sirf ondan corba yapmak aklima gelmemisti, elinize saglik:)

14 Ocak, 2010  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa