24 Kasım 2013

KIYMALI TEPSI PIDESI


Özellikle kış günlerinde mi yapardı annem,yoksa ben kışa duskunlugumden dolayi mi öyle hatirliyorum bilmiyorum. Mis gibi kokardi mutfagimiz.Yanina da koca bir sürahi ayran...
Annemden ogrendigim ceviz tatlısı,pisi,keskek,nokul,tursu ve zeytin kadar degerli ve lezzetli.
Iste tarif. ..

MALZEMELER

-5 su bardagi un
-2 yemek kaşığı yogurt
-5 yemek kaşığı sıvıyağ (zeytinyagi kullandim)
-1 tatlı kaşığı toz seker
-1 tatlı kaşığı tuz
-1 paket instant maya
-- ılık su

KIYMALI İÇ

-300-400 gr dana kıyma
-2 büyük kuru soğan
-3 yeşil biber
-2 orta boy domates
- yarım demet maydanoz
-tatli kaşığı domates salçası
-1 tatlı kaşığı biber salçası
-kimyon,karabiber,pulbiber,tuz
-yarim cay bardagi sıvıyağ (zeytinyagi kullandim)


HAZIRLANISI

Hamur malzemelerini ılık su yardimiyla kulak me
mesi yumusakliginda yogurup iki katı olana kadar mayalandirin.

Soğan ve biberi incecik dograyin.(Ben soğanı rondodan gecirdim) diger bütün malzemeleri de dorayip katistirin,iyice yoğurun.
Kabaran hamuru tekrar yoğurun ve yağlanmış fırın tepsisine yayin.kiymali ici de hamurun üzerine esit şekilde dağıtın ve 200 derece firinda 35-40 dakika pisirin.Bir çatal yardimiyla hamurun altını kontrol edebilirsiniz.

Hamurdan mandalina büyüklüğünde bir beze ayirdim,oklava ile ince uzun actim.kiymali icten koyup kenarlarini kapattim.kenar kivrimlarina yumurta sarisi yogurt karışımı sürdüm ve 250 derece fırına surdum pismeye basladigi sirada rende kasar ekledim boylece bir tane de kıymalı-kasarli pidemiz oldu.
Böylece bundan sonra hafta sonu kahvaltilarimiza kasarli pide yapmaya karar verdim.



Etiketler:

2 Yorum:

Blogger ev perisi;) dedi ki...

selam canım tekrar hoşgeldin aramıza...;) minişi öptüm çok... sevgiler... ☺ ♥

30 Kasım, 2013  
Blogger Unknown dedi ki...

İnşallah bu pideyi yapacağım. Çok güzel bir tarif. Misafir çok güzel ağırlanır.
Teşekkürler.

02 Ağustos, 2021  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa