26 Nisan 2006

SARIMSAKLI YOĞURTLU MANTAR



Belki bir çoğunuz tarafından bilinen,benim için önemi öğrendiğim kişiden gelen bir tarif.Bizim evde bu yemeği daima babam yaptı,biz de bayıla bayıla yedik tabii.Şimdi dört kız kardeş,babamızdan öğrendiğimiz bu tarifi,kendi evlerimizde yapıp yiyoruz.Babama ait olan diğer tarifleri de (et sote,balık,banak ve irmik helvası) zamanla yayınlayacağım.Bu çok pratik ve lezzetli bir tarif.Dilerseniz bizim gibi tek başına,dilerseniz ızgaraların yanında yiyebilirsiniz.

MALZEMELER
  1. 1/2kg mantar
  2. 4-5 Adet domates
  3. 3-4 kaşık zeytinyağı
  4. Bir kase sarımsaklı yoğurt
  5. Tuz

HAZIRLANIŞI

Yıkayıp doğradığınız mantarları,zeytinyağında,suyunu salıp çekinceye kadar pişirin.Ardından,en az 4-5 tane küp küp doğranmış domatesi ve tuzu ekleyin.Mantarın piştiğinden emin olunca ocağın altını kapatın.Yemeğimizi bir borcama aktarın ve üzerine sarımsaklı yoğurdu ekleyip servis yapın.(Arzu ederseniz kuru fesleğen ekleyebilirsiniz.Zaman zaman ben kullanıyorum mantara çok yakışıyor)

Afiyet olsun...








Etiketler:

12 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Beyhancığım ellerine sağlık.Çok güzel gözüküyor.Ama ben eniştemin yaptığı bıldırcanların tadını ve o mangalların tadını hala unutamyırum.Hele o güzel pikniklerimizi çok ama çok özledim.Ne güzeldi,o yaz tatilleri, akşam oturmaları ve meşhur pikniklerimiz.Allah büyüklerimize çoook uzun ömürler versin.Allah başımızdan eksik etmesin.Seni Seviyorum.Öptüm.

26 Nisan, 2006  
Anonymous Adsız dedi ki...

Aaaa Nefis'ciğim bıldırcını unutmuşum.Ben yemiyorum yıllardır onun için unuttum galiba.Mangallar,piknikler,sabahlara kadar sohpetler...
Ne güzel yaşadık çocukluğumuzu değil mi?
Ben de seni seviyorum canım kuzenim:)))

26 Nisan, 2006  
Blogger MeRaiL dedi ki...

Beyhancim,
Mantari cok severim,gonder bizim buralar bir tabak..:)
Babanin o pratik tarifini yapilacaklar arasina aliyorum..:)

26 Nisan, 2006  
Blogger ev perisi;) dedi ki...

Mantar severlerdeniz ...
Oğlum yemese de...
Sarımsaklı yoğurtlusunu denememiştik!
Denenecek...
sevgiler...

26 Nisan, 2006  
Blogger akçahan dedi ki...

Çok hafif ve seveceğim bir tat, denemeliyim. Babacığına ve Sana teşekkürler Beyhan'cığım. Amcamızın tatlarından, banaka öncelik verebilirmiyiz acaba? İlgimi çekti ismi. Sevgiler

27 Nisan, 2006  
Anonymous Adsız dedi ki...

Meral'ciğim hemen bir tabak gönderiyorum sana:))

Şükran'cığım genelde çocuklar mantardan pek hoşlanmıyorlar ama bu tarifi yaparsan eminim çok beğenecek.

Ah Burcu'cuğum ahh! Demek mantarı da sevmiyorsun:)))Sadece bir kere deneyin çok beğeneceğinize eminim.Öpüyorum seni...

Semanur'cuğum,denersen domatesin mantara ne kadar yakıştığını göreceksin.Çocuklarının da beğeneceğini düşünüyorum.İsteğin üzerine babamın tariflerinden öncelik banağa verildi.Yapınca hemen yayınlayacağım:))

27 Nisan, 2006  
Blogger Safran dedi ki...

Beyhancığım ellerine sağlık,ayrı ayrı bu yemeğin malzemelerini çok severiz ailecek ama hiç mantar ve sarımsaklı yoğurdu birlikte denememiştim, mutlaka deneyeceğim, tarif için teşekkürler canım :) Sevgiler...

28 Nisan, 2006  
Blogger NuR dedi ki...

Sevgili Beyhan,
Mantarı sabah kahvaltı da bile yapacak bir tarifim var ama bunu hiç duymamıştım.Hemen deneyeceğim.
Ellerine sağlık, afiyet olsun
Sevgiyle kal

28 Nisan, 2006  
Blogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Esim cok severek yer cocuklarda öyle. Yani ben mantar yemiyorum anlamina gelmesin. Ama senin yaptiginda cok güzel görünüyor. Sevgiler sonia.

28 Nisan, 2006  
Anonymous Adsız dedi ki...

Beyhancım çok güzel bir tat olsa gerek deneyeceğim sarmısaklı yoğurtlusunu ilk defa duydum thanx.bu arada biraz geciktim dün blogger hazretlerinin ani atraksiyon ile uğraştım sonunda yedek olsun diye bebek bloğu açtım.yani yeğenin oldu:)))Sevgilerimle.

28 Nisan, 2006  
Anonymous Adsız dedi ki...

Safran'cım ayrı ayrı bu malzemeleri seviyorsanız bu yemeğe bayılacaksınız eminim:))

Şennur Hanım,kahvaltılık tarifinizi merak ettim doğrusu.Benim tarifimi denerseniz sonucu duymak isterim:)

Sevgili Sonıa, umarım eşiniz, çocuklarınız ve siz bu tarifi beğenirsiniz.

Yeni bloğunu(pardon yeğenimi) görmeye geleceğiz Candan'cığım,hayırlı olsun:))

28 Nisan, 2006  
Blogger Nilüfer dedi ki...

Beyhancım ben bunu neden görmemişim, eline sağlık çok güzel görünüyor.
sevgiler...

01 Mayıs, 2006  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa