14 Temmuz 2007

KEPEKLİ EKMEK



Yaptığım ekmekler içinde en güzeli bu oldu.Şekeri,tuzu öyle iyi ayarlanmış ki,bu tarif için ve beni ekmek yapma konusunda iyice cesaretlendirdiği için TARÇIN'A çok çok teşekkür ediyorum.
*Tarif Tarçın'ın Mutfağından alınmadır.

MALZEMELER

  • 1 cup + 1/8 cup ılık su (1 su bardağı+ 1/3 su bardağı)
  • 2 + 1/2 tbsp zeytinyağı (2,5 yemek kaşığı)
  • 2+ 1/2 tbsp toz şeker (2,5 yemek kaşığı)
  • 1 + 1/2 tsp tuz (1,5 tatlı kaşığı)
  • 3 cup kepekli un (3 su bardağı)
  • 1 + 1/4 tsp instant maya (1+1/4 tatlı kaşığı)

HAZIRLANIŞI

Yukarıdakı sırayı bozmadan,malzemeleri makinanın kabına koyun ve normal ekmek pişirme ayarında pişirmeye başlayın.

Bu ekmeği elinde yoğurarak yapacak olanlar için yine aynı sırayla malzemeleri kaba koyup yoğurun ve üzerini örtüp 40 sıcak ortamda dakika kabartın.Güneşe ya da kalörifer yakınına koyabilirsiniz.Kabaran hamuru tekrar yoğurun ve biraz daha kabardıktan sonra önceden ısıtılmış 180-190 derecede pişirin.

AFİYET OLSUN...


Etiketler:

10 Yorum:

Blogger serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Beyhancigim buralar miss gibi ekmek kokuyor,cok guzel olmus ekmegin cesaretinden dolayi seni kutluyorum.Degisik ekmek tariflerinde bulusmak uzere.Ellerine saglik

Etkinlige katilmiyormusun?sevgilerimle...

16 Temmuz, 2007  
Anonymous Adsız dedi ki...

Beyhan'cığım,
Canım ekmeğin nefis görünüyor ellerine sağlık.Ne güzel kokular salıyor mautfağına pişerken değilmi canım..))Bende çok seviyorum ekmek makinesinde farklı ekmekler yapmaya..Bu aralar artık yapmıyorum,malım konulardan dolayı..)))Tekrar o maharetli ellerine sağlık canım..

Kocaman öpüyorum seni..

Sevgiyle kalın.

16 Temmuz, 2007  
Blogger isil dedi ki...

Beyhancigim,

Dun gece bizim icin cok guzeldi. Guleryuzunuz ve misafirperverliginiz icin cok tesekkur ederiz. Istanbuldaki gunlerimiz insallah cok guzel gececek. Bu arada Tamer ve ben meyveli pastanin tarifini yazmani dort gozle bekliyoruz.
Emrah'a cok cok selamlar.
Opuyorum canim benim.

20 Temmuz, 2007  
Blogger one ben bir sey dedi ki...

Beyhancım merhabalar,
Mis mis bunlar:)))
Rahmetli anneciğim ekmek yapmasını çok severdi ruşeymili ekmeği ilk deneyecek olurdu herhalde .Sevgili Hülyayı ziyaretimde yedim bayıldım,bir de seninkini denerim artık gelince :)
Geçmiş kandilinde kutlarım
Sevgilerimle

20 Temmuz, 2007  
Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Canım sağlıklı, mutlu ve çok iyi bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler…

20 Temmuz, 2007  
Blogger Beyhan dedi ki...

Sevgili Serap bana verdiğin destek için teşekkür ederim.
*****
Gül,gerçekten mis gibi kokuyor,hem de tertemiz.Teşekkürler canım.dediğin gibi dikkat etmekte fayda var,haklısın canım.Ben de seni öpüyorum:)
*****
Işıl'cığım,
Dün gece bizim için de çok güzeldi.Biz de size sıcaklığınız ve samimiyetiniz için teşekkür ederiz.İyi ki geldiniz,çok güzel vakit geçirdik.
Senin de dediğin gibi,günleriniz çok güzel geçecek inşallah çünkü siz bunu gerçekten hakeden çok tatlı bir çiftsiniz.Meyveli pastaya gelince,en yakın zamanda yazacağım tarifi:))
Tamer'e selamlar...Öpüyorum canım seni.
*****
Candan'cığım,ben de senin kandilini kutlarım.Benim ekmeğimin de tadına bakarsın gelince,bakalım beğenecek misin?Öpüyorum seni...
*****
Perihan'cığım,ben de sana iyi hafta sonları dilerim canım.

20 Temmuz, 2007  
Blogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Ekmek kokulari üst kata kadar geldi. Bayildim bayildim. Ayiltmak icin ekmekleri alip gelmesin canim.
Güzel bir haftasonu tatili diliyorum sevgiler...
Sonja

20 Temmuz, 2007  
Blogger ev perisi;) dedi ki...

Eşim rejime başlamışken bu tarif iyi oldu sevgili beyhan ellerine sağlık...

21 Temmuz, 2007  
Anonymous Adsız dedi ki...

O kadar iştah kabartan bir siteki tebrik ederim, tarifler gerçekten tutuyor... Elif

19 Eylül, 2007  
Blogger Beyhan dedi ki...

Sevgili Elif,
Çok teşekkür ederim,beni mutlu ettiniz.İyice emin olmadığım tarifleri asla yayınlamıyorum.Gönül rahatlığıyla deneyebilirsiniz.
Hoşça kalın...

19 Eylül, 2007  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa