10 Haziran 2008

KAKAOLU VİŞNELİ CEVİZLİ KEK



Aslında herkesin bildiği klasik kakaolu kek.Hamuru kalıba döktükten sonra vişne ve ceviz tanelerini yerleştirdim.Kek piştikten sonra oluşan şekil çok hoşuma gitti.Vişne ve cevizi içine karıştırmak yerine üstüne döşeyeceğim bundan sonra.

MALZEMELER
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1,5-2 su bardağı toz şeker
  • 2,5-3 subardağı un (ben gözkararı koydum)
  • kabartma tozu
  • vanilya
  • kakao(3-4 yemek kaşığı)
  • Vişne ve ceviz

HAZIRLANIŞI

Yumurtalarla şeker iyiyce çırpılır.Süt ve sıvıyağ eklenir,çırpma işlemine devam edilir.Un ve kabartma tozu ve vanilya da eklenerek kısa bir süre sonra çırpma işlemi bitirilir.Yağlanmış ya da yağlı kağıtla kaplanmış kek kalıbına hamurdan dilediğiniz kadarını döküp,kalan hamura kakaoyu ekleyin.Eğer kakao girince hamur gözünüze çok katı geldiyse 1-2 yemek kaşığı süt ile hamuru inceltebilirsiniz.Hamurun üstünü vişne ve cevizle süsleyip,180C fırında,batırdığımız kürdan ya da bıçak temiz çıkıncaya kadar pişirilir.

Afiyet olsun

Etiketler:

12 Yorum:

Blogger NuR dedi ki...

Sevgili Beyhan, tatlı ile başı hoş olmayan ben gibiler için mayhoş mayhoş, harika ideal reçete. Ellerine sağlık, afiyet olsun
Sevgiyle kal

12 Haziran, 2008  
Blogger Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünümlü olmuş kekin Beyhan'cığım,ellerine sağlık canım..

Sevgilerle..

13 Haziran, 2008  
Anonymous Adsız dedi ki...

eline sağlık beyhancımm... harika görünüyor kekin..kakooyla vişnenin uyumu nefisss...

18 Haziran, 2008  
Blogger MMO dedi ki...

Beyhancım,
Ben de bir aydır neden tarif yok diye düşünüyordum. Neyseki güzel tariflerinden biri daha geldi.:)
Ellerine sağlık..

20 Haziran, 2008  
Blogger Tijen dedi ki...

Beyhan'cığım,
Hepsi de sevdiğim malzemeler. Olsa ben de yerdim çayımın yanında. Ellerine sağlık.

24 Haziran, 2008  
Anonymous Adsız dedi ki...

Cok sahane olmus kek, ellerine saglik. Sevgiler.

26 Haziran, 2008  
Blogger Gulos dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor.Ellerime sağlık canım.Denenesi bir tarif.
Sevgilerimle...

29 Haziran, 2008  
Blogger ev perisi;) dedi ki...

Neffis canım ellerine sağlık olsun...

muhabbetle...

01 Temmuz, 2008  
Blogger Damak Tadı dedi ki...

Regaib kandiliniz mübarek olsun Beyhan'cığım..

Sevgiler..

03 Temmuz, 2008  
Anonymous Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık.

SELİ (SELDA)

14 Temmuz, 2008  
Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Canım nerelerdesin merak ettim. Umarım iyisindir ve en kısa zamanda bizlerle yine harika yemeklerinin tariflerini paylaşırsın.
Sevgiler…

18 Temmuz, 2008  
Blogger Hobi Sepeti dedi ki...

Gerçekten çok hoş olmuş,görünüşü çok güzel eminim tadı da öyledir.
Elinize sağlık.
Sevgiler.

21 Temmuz, 2008  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa