27 Temmuz 2008

ZEYTİNYAĞLI BAMYA



Uzun bir tatil yaptım sevdiklerimle.4 kız kardeş yine buluştuk baba evinde,yeğenlerimle birlikte.Ama yetmedi yine,doyulur mu anneye,babaya,kardeşe...Neyse,darısı seneye:)

Uzun bir aradan sonra benim için anlamı olan bir tarif eklemek istedim.Yıllar önce,doğumunda yanında olabilmek için,Almanya'da yaşayan ablamın yanına gitmiştim.Doğumuna bir ay kalmıştı ablamın.Hemen sordum ''Benden hangi yemeği istiyorsun''diye.''Bamya''dedi.İnanamadım tabii...İnanamadım çünkü bekarlığında herkesin bayılarak yediği bamyayı,ablam ağzına bile sürmezdi.Ne olduysa hamilelikte olmuş işte,hep benim bamyamı hayal etmiş,aynı tadı yakalayamamış.Doğuma kadar kaç kez pişirdim hatırlamıyorum ama şimdi her bamya yaptığımda bir kaşıkta ablam için yiyorum.
Şimdi ''Neymiş bu bamyanın farkı'' dediğinizi duyar gibiyim.Hiçbir farkı yok aslında.Tek farkı,kardeş elinden çıkması...

MALZEMELER
  • Yarım kg bamya
  • 1 tane kuru soğan
  • 4-5 diş sarımsak
  • 4-5 tane domates
  • 1 tatlı kaşığının yarısı kadar salça
  • 4-5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • tuz
  • yarım limon suyu

HAZIRLANIŞI

Bamyaları büyük bir itinayla,tepelerini sivrilterek temizleyin.Tencerede zeytinyağını,incecik kıydığınız soğanı ve sarımsağı iyice kavurun.Kavrulan soğanın üzerine doğranmış domatesleri ekleyin.(domateslerden birini rendelerim ben)Aslında domates ne kadar çok olursa yemek o kadar lezzetli olacaktır.Eğer elinizdeki domatesler küçük ve susuz iseler daha fazla kullanmanızı öneririm.Çünkü bu yemekte su kullanmazsanız daha iyi olur.Yemeğimiz tamamen domates suyuyla pişecek.Domatesler biraz yumuşayınca temizlediğiniz bamyaları yıkayıp domateslerin üzerine dökün.Salçayı,tuzu da ekleyin ve bir süre böyle pişmelerini bekleyin.Biraz sonra gelip yavaşça karıştırabilirsiniz.Yemeğe pişme aşamasında limon suyunu eklemeyi unutmayın.Servis yaparken de masaya limon koymayı unutmayın lütfen.Bamya limonsuz yenmez çünkü.

*Domateslerin suyu yeterli gelmezse eğer yarım çay bardağı kadar su ekleyebilirsiniz.Ben genelde olgun ve sulu domates kullandığım için su eklemiyorum.

Afiyet olsun...

Etiketler:

19 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Beyhancığım eline sağlık.Nefis görünüyor.Tarifi yutkunarak okudum. Sevgiler. Kezban

28 Temmuz, 2008  
Anonymous Armina dedi ki...

Hz. Hamza’nın cesareti yüreğinize,
Hz. Ali’nin kuvveti bileğinize,
Hz. Ömer’in adaleti kalbinize,
Hz. Muhammed’in nuru evinize dolsun.
Kandiliniz mübarek olsun.

29 Temmuz, 2008  
Blogger Damak Tadı dedi ki...

Beyhan'cığım,hoşgeldin canım..))Umarım güzel bir tatil geçirmişsindir sevdiklerinle..))

Bamya sonradan sevmeye başladığım sebzelerin başında gelir..Sende öyle lezzetli hazırlamışsın ki,imrenmemek elde değil..)Ellerine sağlık canım..

Kocaman sevgilerimi gönderiyorum..

04 Ağustos, 2008  
Anonymous Adsız dedi ki...

Beyhancigim,

Tum asamalari ile ne kadar guzel anlatmissin. Ben de bu sekilde yapacagim. Ellerine saglik.

Isil

05 Ağustos, 2008  
Anonymous Adsız dedi ki...

Beyhancığım nekadar güzel saatler geçirdik, hele hele belkızda aklıma geldikçe o gidiş yolunu unutamıyorum.Belki Belgü olmasaydı yolu bulamayacaktım. Hala Emrah ın arabadan kolunu çıkartmasını unutamıyorum. Sevgiler Nazmiye SIRT

05 Ağustos, 2008  
Blogger ALi dedi ki...

Mrb arkadaşım çok güzel bir blog olmuş başarılarının devamını dilerim..
Benim siteme de beklerim www.anindayorum.com
Hoşçakal...

10 Ağustos, 2008  
Blogger NAZLICA dedi ki...

Beyhancığım iyi bir tatil yaptığına sevindim. Bamya'yı pek sevmezler ama ben bayılırım. Bulgur pilavı ile çok iyi gider. Ayrıca doğal ilaçtır peklik problemi olanlara. Ellerine sağlık canım.Sevgilerimle

18 Ağustos, 2008  
Anonymous www.berrince.com dedi ki...

Hoş geldin. Güzel bir tatil olmuş senin için. Ne güzel :)
Bamya yemeğini ben de çok severim. Dediğin gibi bol domatesli olunca daha da bir güzel oluyor.
Sevgiler,

25 Ağustos, 2008  
Blogger Tuğba dedi ki...

Yaızn en güzel tatlarından biri bence .Ellerine sağlık

28 Ağustos, 2008  
Blogger Damak Tadı dedi ki...

Hayirli Ramazanlar Beyhan'cigim..Opuyorum yanaklarindan..Ozledim seni canim..


Sevgiler...Selamlar..

30 Ağustos, 2008  
Blogger sennur dedi ki...

Sevgili Beyhan, güzel bir tatil yapmış olman harika, hoş geldin. Bamya sevdiğim bir sebzedir, yanında acı sivribiber...hımmmmm Ellerine sağlık. Hayırlı Ramazanlar
Sevgiyle kal

02 Eylül, 2008  
Blogger disal dedi ki...

canım ellerine sağlık...nefis görünüyor...

kardeş elinden yemek başka bir güzellik....benimde bir kardeşim var....başka bir tat bu...

sevgiler canım...

06 Eylül, 2008  
Blogger ufuk dedi ki...

merhabalar
sitenizi çok beğendim ellerinize sağlık.. sizi arkadaşlarıma ekliyorum ve sizi ve arkadaşlarınızı kendi sayfam ufuk dünyasına bekliyorum..
kolay gelsin

http://werrtigo.blogcu.com/

12 Eylül, 2008  
Anonymous Adsız dedi ki...

Sevgili Kuzenimin Pek Kıymetli Kuzeni
Yaptığın yemeklerden yiyebilmeyi umuyorum. Eşine de selamlar.
Ailenizin doktorundan sevgilerle
İsa G. Yalçın

15 Eylül, 2008  
Blogger GULENAY dedi ki...

Beyhan'cim naber.
Hayirli ramazanlar dilerim cnm.

15 Eylül, 2008  
Blogger Baharcicegi dedi ki...

Bayramini kutluyor, daha nice saglikli ve guzel bayramlar diliyorum.

30 Eylül, 2008  
Blogger ηiηo dedi ki...

Cocukken hersey ne kadar guzeldi yada bizler cocuklugun verdigi saflikla herseyi temiz gorurduk. Arefe gunu yapilan temizlikler, baldan tatli tatlilarin hazirlanisi, kacamak bir iki lokma. Bayram oncesi cikilan alisverisler, alinan birbirinden guzel elbiseler, ayakkabilar. Kizsaniz elbisenin cantasi, sapkasi olacak. Erkekseniz cepsiz olmaz pantalon, para toplanicak. Hic unutmam bir komsumuz vardi Allah rahmet eylesin, o teyze hic bir bayram geri cevirmedi bizi. Bayram oncesi mis gibi kokan, yepyeni mendiller alir, arasinada para koyardi. Koskocaman lojman, 11 kat, her katta 6 daire, herkes tanidik. El opmekten yorulur, topladigimiz harcliklari cantamiza sigdiramazdik. O zaman insanlarin elimi boldu, simdi ne oldu hala anlamis degilim. Insanlar birakin para vermeyi, seker ikram etmeyi, kapiyi acmiyorlar. Guzel olan geleneklerimizi ne cabuk yitiriyoruz. Hic bir bayram eksik etmedi ailemiz bizden yeni giysileri, ayakkabilari, harcligi, hediyeyi. Biz sansli cocuklardik. Simdi oyle cok yalniz cocuk var ki!! Bayram vesile olsun, unutmayalim adetlerimizi. Ziyaret edelim yaslilarimizi, yalnizlarimizi. Oh bir hafta tatil deyip, nereye kacacagimizi bilmemezlik etmeyelim, bizde yaslanicaz bir gun, gozum kapida, kulagimiz zilde yavrularimizi bekliyecegiz. Bir tatli dil, bir guleryuz, cok gormeyelim, cok gormesinler bizede. Buralar cok sessiz, ne gelen var ne giden. Yapilan tatlilari birbirimize ikram ediyoruz ancak. Ne ana var yanimizda, ne akraba, ne baba ocagi var burda, ne kardes muhabbeti. Gurbetin acisini ceken bilir ancak, bos konusmaya ne hacet. Annem, babam, kardesim, guzel ninem ananem, tum akrabalarim, dostlarim, ben yine bu bayramda burdayim. Bu bayramda yalnizim. Siz birlikte olusunuzun kiymetini bilin. Az kaldi ramazan yaza gelecek, bende 8 senedir ozledigim o bayrami yasayacagim yaninizda insaallah. Ama siz bunun kiymetini bilin, kaybedince bulunmuyor cunku. Bu bayram diliyorum tum minik kiz cocuklarinin firfirli elbiseleri, kirmizi rugan ayakkabilari olsun. Tum erkek cocuklarinin papyonlu minik takimlari, gicir gicir ayakkabilari olsun. Yaslilar yalniz kalmasin bu bayram, oksuzun yetimin basi oksansin. Olmusler unutulmasin, hastalar ziyaret edilsin bu bayram. Bu bayram bayram gibi bir bayram olsun diliyorum...

30 Eylül, 2008  
Blogger Tuba dedi ki...

Beyhan'cigim nerelerdesin? Bamya resmi gormekten bir hal olduk kiz. Degistir artik su resmi:). Canim, sana ve ailene, nice guzel, mutlu sevgi dolu bayramlar diliyorum. Her sey gonlunce olsun..Cok sevgiler,

01 Ekim, 2008  
Anonymous Adsız dedi ki...

zeytinyağlı bamyaya bırde fesleğenli deneyin süper aroma.

30 Temmuz, 2012  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa